ΠρωτοσέλιδαΣυνεντεύξεις

Τάκι Τσαν και Dj ALX αύριο στα Τρίκαλα – Μία αποκλειστική συνέντευξη στο Trikalanews.gr

14 Mar 2024

Το «Ρίμα για Χρήμα» Tour 2024 ξεκίνησε και τα Τρίκαλα είναι ο επόμενος σταθμός! Ο Τάκι Τσαν και ο dj ALX έρχονται για μία μοναδική rap εμπειρία στη «Σουίτα Art Cafe»*.

Οι δύο θρυλικοί καλλιτέχνες έρχονται να ξεσηκώσουν το μουσικό stage των Τρικάλων και να μας θυμίσουν τραγούδια και ήχους που έχουν εντυπωθεί στο μυαλό μας!

Σε μία αποκλειστική συνέντευξη στο Trikalanews.gr, εκφράζουν τις σκέψεις τους για την ραπ σκηνή του «σήμερα», λένε για ενδεχόμενες συνεργασίες, αποκαλύπτουν «κομμάτια» της ρουτίνας τους και μιλούν για… επαφές με τους ΖΝ.

*Αύριο 15 Μαρτίου στις 22.00 με special guests KNOCK 2 TIMES

Πώς σας φαίνεται η ραπ σκηνή σήμερα; Με ποια άτομα θα μπορούσατε και θα θέλατε να συνεργαστείτε;

Τάκι Τσαν: Η ραπ σκηνή αν και όντως έχει εξελιχθεί, ο νέος ήχος δεν μου αρέσει και τόσο. Βέβαια, υπάρχουν κάποια «κομμάτια» που όταν τα ακούω τα απολαμβάνω. Όσον αφορά κάποια ενδεχόμενη συνεργασία, θα ήθελα πάρα πολύ να συμβεί με κόσμο από τη νέα σκηνή, αλλά και από την παλιά. Σημασία έχει αν «θα γκρουβάρουμε» σαν άτομα και στο στούντιο.

Dj ALX: Ο ήχος της μουσικής, της ραπ μουσικής, πάντα άλλαζε, πάντα υπάρχει μετάλλαξη, η οποία σχετιζόταν με την τεχνολογία αλλά και πολλές φορές και η τεχνολογία ακολουθεί τις απαιτήσεις της μουσικής. Δηλαδή κάποια στιγμή μπορεί να γίνει κάποιο λάθος, τεχνικό, σε μία μουσική, σε μία μουσική σκηνή, σε ένα μουσικό είδος και όταν αρχίσει και επαναλαμβάνεται αυτό το λάθος, επειδή κάτι είπε σε κάποιους ανθρώπους, τότε η βιομηχανία της μουσικής τεχνολογίας θα το ακολουθήσει και θα το πουλήσει, θα το κάνει ας πούμε στυλ. Όσο, δηλαδή, απέχεις από το κοινώς αποδεκτό είναι και το στυλ σου. Ο ήχος, λοιπόν, της ραπ μουσικής συνέχεια εξελίσσεται. Ακόμα και όσοι κάνουν κλασικό ραπ, στυλ τύπου 90s, σήμερα το κάνουν διαφορετικά από το πώς γινόταν κάποτε. Κάθε γενιά θα εκφράζει τις δικές της ανησυχίες αναλόγως απ’ το τι επηρεάζεται και από το πώς τα βλέπει τα πράγματα. Πολύς κόσμος που είναι σε μία μεγαλύτερη ηλικία, κοντά στη δική μου, μπορεί να δείχνει μία δυσαρέσκεια για τα θέματα που μπορεί να πει κάποιος σήμερα, αλλά θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι οποιοσδήποτε γράφει στίχο και εκφράζεται είναι το αποτέλεσμα των επιρροών του, οπότε αρχικά θα πρέπει να ασκήσεις κριτική στην κοινωνία και στις επιρροές που μπορεί να έχει ένα παιδί για να γράψει αυτό που έγραψε. Το ίδιο συνέβαινε και με εμάς. Αυτά που γράφαμε ήταν αποτέλεσμα των επιρροών και της ζωής που κάναμε. Δεν μπορώ να πω ότι είμαι 100% στην ίδια σελίδα, ωστόσο πάντα κερδίζει η μουσική που ακούν οι νέοι άνθρωποι, τα νεαρά παιδιά, οι έφηβοι. Οπότε είμαι 100% με τον νέο κόσμο.

Μετράτε και οι δύο σχεδόν 30 χρόνια καριέρας. Ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις στον χώρο; Υπάρχει «στα σκαριά» κάποια νέα δουλειά;

Τάκι Τσαν: Έχω ακόμα κάποια πράγματα που θέλω να κάνω στη ζωή μου. Θέλω οπωσδήποτε να γράψουμε ένα καινούργιο δίσκο με τον dj ALX, με τον οποίο έχουμε ξεκινήσει ήδη για το «Ρίμα για Χρήμα 3». Θα ήθελα να γυρίσουμε όλη την Ελλάδα, να κάνουμε το reality show που ετοιμάζουμε και που θα βγει πολύ σύντομα για όλους το youtube και ετοιμάζω, επίσης, μία ταινία μικρού μήκους με τον τίτλο «Μπουζούκουλα». Παράλληλα γράφω ένα βιβλίο μαζί με τον Παύλο τον Τουμπεκή για τη ζωή μου, που λέγεται «Ο ανθρωπος σου ο Τάκι Τσαν», το οποίο θα βγει και αυτό σε λίγο καιρό.

Dj ALX: Μετράμε κάπου τρεις δεκαετίες στον χώρο του show business γενικότερα. Εγώ έχω ασχοληθεί και με τη σκηνοθεσία, το μοντάζ και το βιντεοκλιπ. Με τον Τάκι Τσαν έχουμε ήδη μπει στο στούντιο και έχουμε ξεκινήσει το «Ρίμα για Χρήμα 3», με σκοπό να ολοκληρώσουμε την τριλογία. Από εκεί και πέρα, όσον αφορά δικές μου κινήσεις, έχω κάποιους ορχηστρικούς δίσκους που θέλω να βγάλω προς τα έξω. Είναι έτοιμοι, απλά περιμένω την κατάλληλη χρονική στιγμή για να τους κυκλοφορήσω.

Ποια είναι η καθημερινότητα σας πίσω από την περσόνα του Τάκι Τσαν και του Dj ALX;

Τάκι Τσαν: Πρώτα απ’ όλα είμαι γονιός. Έχω τρία παιδιά, δουλεύω κάθε μέρα, όταν δεν έχω περιοδεία. Είμαι στην Αθήνα στο Black Rose Tattoo και «χτυπάω» tattoo και γενικά ζωγραφίζω πίνακες, προσπαθώ να περνάω και χρόνο με τα παιδιά μου, να είμαι δημιουργικός, να πηγαίνω στο στούντιο, προσπαθώ για όλα.

Dj ALX: Όλοι οι άνθρωποι είμαστε το ίδιο, έχουμε τις ίδιες προκλήσεις και τις ίδιες αγωνίες με τον κάθε άνθρωπο, τον κάθε φορολογούμενο και τον κάθε πολίτη. Εγώ ίσως να έχω και μία δυσκολία παραπάνω, λόγω του ότι είμαι ελεύθερος επαγγελματίας και όχι υπάλληλος, οπότε αυτό και μόνο σε βάζει σε μία διαδικασία να κυνηγήσεις διαφορές δουλειές. Αυτό έχει τα πάνω του και τα κάτω του. Καθημερινά, ξυπνάω από το πρωί, κάνω δουλειές γραφείου, βλέπω τα email μου, από τις 10.00 μέχρι τις 14.00 κάνω εξωτερικές δουλειές και μετά ξανάρχομαι στο στούντιο και προσπαθώ να εκμεταλλευτώ τον χρόνο μου και να κάνω κάτι δημιουργικό.

Πόσο δύσκολα ήταν τα πράγματα στην αρχή της καριέρας σας; Θεωρείτε ότι σήμερα οι ευκαιρίες είναι περισσότερες;

Τάκι Τσαν: Κατά περίεργο τρόπο εγώ θα έλεγα ότι τα πράγματα ήταν τότε πιο εύκολα, διότι δεν υπήρχε τόσο μεγάλη πληθώρα από καλλιτέχνες αυτού του είδους και μπορούσες αν ήσουν καλός να ξεχωρίσεις πιο εύκολα. Παρόλα αυτά, σήμερα, ανοίγονται άλλες ευκαιρίες, όπως είναι το θέμα της παραγωγής, όπου μπορείς μέσα από το σπίτι σου να φτιάξεις έναν ολόκληρο δίσκο, ενώ παλιά εμείς έπρεπε να τρέχουμε να νοικιάσουμε studio και να πληρώνουμε ένα σωρό λεφτά.

Dj ALX: Τα πράγματα ήταν πολύ πιο δύσκολα πριν 30 χρόνια, δεδομένου ότι πολύς κόσμος, εταιρείες που προωθούσαν τη μουσική, δεν γνώριζαν το είδος μας και δεν γνώριζαν αν κάτι θα πάει καλά. Πολλοί άνθρωποι στο χώρο, που ήταν σε δισκογραφικές εταιρείες, έκαναν πράγματα στην τύχη. Σήμερα, οι ευκαιρίες είναι πολύ περισσότερες για όλο τον κόσμο, δεδομένου ότι η νέα μορφή διανομής έχει βάλει τον καλλιτέχνη, τον τραγουδιστή, τον παραγωγό, τον συνθέτη σε άμεση επαφή με τον ακροατή του, οπότε δεν υπάρχει το ενδιάμεσο στάδιο που είναι η δισκογραφική εταιρεία. Βέβαια εξακολουθούν να υπάρχουν για τον εξής λόγο: Μπορείς να κάνεις έκπτωση οικονομικά στο πόσο σου στοιχίζει να γράψεις ένα κομμάτι, στο πώς θα κάνεις την παραγωγή, αλλά δεν μπορείς να κάνεις έκπτωση σε άλλα πράγματα που θα χρειαστείς για να επικοινωνήσεις τη μουσική σου, στις ειδικότητες που χρειάζεται για να δημιουργηθεί ένας δίσκος και να κυκλοφορήσει. Σαφώς, όμως, τα πράγματα είναι πάρα πολύ πιο εύκολα σήμερα.

Υπάρχει κάποια δουλειά σας που σήμερα δεν σας εκφράζει και δεν θα ακούγατε; Αν ναι ποια; Ποια είναι η αγαπημένη σας;

Τάκι Τσαν: Εγώ δεν έχω ακόμα κάποια δουλειά μου, η οποία να λέω ότι την αποτάσσω από δουλειά μου. Αγαπώ όλα μου τα τραγούδια το ίδιο. Δεν τα πέρασα ποτέ από κάποιο φίλτρο. Είναι ακριβώς έτσι όπως μου βγήκανε εκείνη την ώρα και θα τα ξανάλεγα εννοείται. Δεν έχω μετανιώσει για τίποτα και γενικά την αγαπάω τη διαδρομή μου και την πορεία μου. Αν έπρεπε να διαλέξω, θα έλεγα ότι η αγαπημένη μου δουλειά είναι το «Ρίμα για Χρήμα 1», γιατί έχει μείνει στον κόσμο σαν κάτι κλασικό, που το αγαπάνε όλοι και το στηρίζουν ακόμα.

Dj ALX: Ό,τι έχω εκφράσει ίσως διαφορετικές ώρες της ημέρας, διαφορετικές εβδομάδες και διαφορετικούς μήνες του χρόνου, όλα έχουν τη θέση τους στην καρδιά μου και στη δισκοθήκη μου και στις καρδιές του ακροατή μου. Δεν μπορώ να εξαιρέσω καμία κυκλοφορία, γιατί όλα είναι παιδιά μου. Όταν ακούω ένα συγκεκριμένο δίσκο, είτε έχει πάει καλά είτε όχι, με κάνει να σκέφτομαι τον καιρό που το έφτιαχνα. Με βοηθά να ανακαλώ τα συναισθήματα, τις αγωνίες και τις προκλήσεις και να θυμάμαι τι πέρασα.

Κρατάτε επαφές με τους υπόλοιπους ΖΝ; Με ποιους μιλάτε συχνότερα;

Τάκι Τσαν: Δεν κρατάω πολλές επαφές, αλλά κρατάω πάντα επαφή ό,τι και να γίνει με τον φίλο μου τον Χαρμάνη που κάνουμε μαζί και συναυλίες, έχουμε γράψει και έναν δίσκο μαζί «Το Σχολείο» και γενικά είναι ο αγαπημένος μου ΖΝ Mc.

Dj ALX: Με τον Χαρμάνη έχουμε κρατήσει επαφή. Κάποια στιγμή μπορεί να τύχει να μιλήσω και με τον Μηδενιστή και πιο σπάνια ακόμα θα τύχει να βρεθώ με Υποχθόνιο και Καταχθόνιο.

Τάκι Τσαν: Πρώτα απ’ όλα είμαι γονιός

1. Πώς αισθάνεσαι που κατατάσσεσαι στους πιο θρυλικούς mcs της χώρας; 

Δεν ξέρω αν κατατάσσομαι στους πιο θρυλικούς mcs της χώρας, αλλά την αγάπη του κόσμου τη νιώθω και ευχαριστώ όλο τον κόσμο που με έχει στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια! Χωρίς αυτούς δεν θα μπορούσα να ήμουνα τίποτα απ’ όλα αυτά που έχω καταφέρει στη ζωή μου.

2. Μπήκε και ο γιος σου στη «φάση», πώς αισθάνεσαι με αυτό;

Πρώτα απ’ όλα είμαι γονιός και έχω μεγαλώσει τα παιδιά μου με αρχές και αξίες και χαίρομαι πάρα πολύ που ο γιος μου είναι πρώτα απ’ όλα καλό παιδί, σωστός άνθρωπος, υπεύθυνος και έχει καταφέρει κι αυτός τόσα πολλά σε τόσο μικρή ηλικία. Ετοιμάζει πολλά πράγματα και νιώθω πολύ περήφανος για όλα μου τα παιδιά, όχι μόνο για τον Νίκο, γιατί είναι καλά παιδιά. 

3. Πώς και ασχολήθηκες με το ρεμπέτικο;

Η τρέλα με το ρεμπέτικο ξεκίνησε από την άλλη μου την τρέλα που θέλω να γίνω σκηνοθέτης και ετοίμαζα κάποιο σενάριο για κάποιον ρεμπέτη που τελικά ναυάγησε και αποφάσισα να πάρω ένα μπαγλαμαδάκι να δω τι γίνεται. Από το μπαγλαμαδάκι, όταν το πήρα, την πρώτη μέρα κιόλας έγραψα ένα τραγούδι, οπότε θεώρησα ότι αυτό ήταν κάποιο σημάδι, ότι βρήκα κάτι το οποίο δεν το ήξερα και ήθελα να το γνωρίσω καλύτερα. Ακόμα μέχρι τώρα μετά από 5-6 χρόνια, θα με δεις να κυκλοφορώ με ένα μπαγλαμαδάκι στα χέρια.

Dj ALX: Ο μουσικός παραγωγός πρέπει να οραματίζεται το έργο του ολοκληρωμένο

1. Υπάρχει κάποιο νέο αίμα το οποίο θεωρείς ότι ταιριάζει στην κουλτούρα της Ηχοκρατορίας;

Υπάρχουν πάρα πολλοί που ταιριάζουν στην κουλτούρα της Ηχοκρατορίας. Το 2022 έκανα έναν δίσκο, μουσική, παραγωγή δική μου. Ο δίσκος λέγεται «Αρρωστοφοβία», ο οποίος αφορά το συναισθηματικό φορτίο του lockdown της καραντίνας του 20-21-22 και σε αυτό συμμετείχαν και νέοι ράπερς που δεν είχα συνεργαστεί ξανά. Συγκεκριμένα, ο ΒΟΣ-Φ, το Ανήσυχο Πνεύμα, ο κ.Prestige, ο Reporter, οι Xpreshonists από την Λέσβο και ο Λόγος Απειλή, με τον οποίο θα ήθελα επίσης να κάνω δίσκο.

2. Ήσουν από τα ιδρυτικά μέλη των TXC. Πώς αισθάνεσαι που έπαιξες τόσο σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση του σκληροπυρηνικού hip hop και της ραπ στην Ελλάδα;

Δεν ξέρω πώς να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση, γιατί όταν ας πούμε έχεις το spotlight πάνω σου και εκείνη τη στιγμή αυτό που κάνεις διαμορφώνει μία σκηνή, αν το γνωρίζεις ότι είναι έτσι, τότε ενδεχομένως να είσαι πιο μαγκωμένος στις κινήσεις σου, να μην υπάρχει τόσο ελευθερία στην έκφραση. Δεν γνώριζα εκείνη τη στιγμή ότι διαμορφώνω ήχο και ύφος. Ήμασταν τρία νεαρά παιδιά που κάναμε τη μουσική που εμείς γουστάραμε να ακούμε, σκεφτόμασταν τον εαυτό μας σαν ακροατή. Είναι πολύ σημαντικό να κάνεις μουσική για να ικανοποιήσεις τον εαυτό σου και μετά όλους τους υπόλοιπους. 

3. Τι κάνει κάποιον producer;

Εάν όταν κάνεις το πρώτο κομμάτι ενός δίσκου, δεν οραματίζεσαι το τελευταίο πώς περίπου θα είναι, πώς θα είναι ολόκληρος ο δίσκος στο τέλος, αν δεν έχεις αυτό το όραμα, δεν είσαι μουσικός παραγωγός. Ο μουσικός παραγωγός πρέπει να μπορεί να καθοδηγήσει τους άλλους για να αποδώσουν στο 100%, πρέπει να μπορεί να επιμείνει στον ήχο, να φτιάξει και να σχηματίσει τον ήχο, που έχει μες στο κεφάλι του και να μπορεί όταν ασχολείται με το πρώτο κομμάτι ενός ευρύτερου έργου, να μπορεί να το σκεφτεί ολοκληρωμένο.

Trikalanews
Author: Trikalanews

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Σοκ και δέος, να το δούμε να γίνεται πράξη

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Σοκ και δέος, να το δούμε να γίνεται πράξη

Χαιρετίζουμε την πρόθεση του Πρωθυπουργού, όπως την ανακοίνωσε το απόγευμα της Πέμπτης 22 Νοεμβρίου …
Έφυγε από τη ζωη Κωνσταντίνος Βαβίτσα

Έφυγε από τη ζωη Κωνσταντίνος Βαβίτσα

Με βαθιά θλίψη ανακοινώνουμε την απώλεια του πολυαγαπημένου μας συζύγου, πατέρα, παππού, αδελφού και θείου, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΒΑΒΙΤΣΑ, ετών 82 …
Ο Χρήστος Τριαντόπουλος στην Πύλη: Δέσμευση για ενίσχυση αποκατάστασης ζημιών

Ο Χρήστος Τριαντόπουλος στην Πύλη: Δέσμευση για ενίσχυση αποκατάστασης ζημιών

Ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Τριαντόπουλος επισκέφθηκε το Δημαρχείο Πύλης, τον υποδέχτηκε ο Δήμαρχος Πύλης Κωνσταντίνος Μαράβας …
Μπάσκετ: Οι δρόμοι οδηγούν στο Κατσιμήδειο

Μπάσκετ: Οι δρόμοι οδηγούν στο Κατσιμήδειο

Όπως κάθε παιχνίδι έτσι και απέναντι στον Πρωτέα η νίκη είναι το ζητούμενο για τον ΑΟ Τρίκαλα BC …