Με ξεχωριστές εμπειρίες, γνώσεις και δεξιότητες επέστρεψαν πέντε καθηγητές του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας από την Πράγα της Τσεχίας, όπου συμμετείχαν σε επιμορφωτικό σεμινάριο στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+/KA1 από 30/10 έως 3/11.
Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Innovative Approaches to Teaching» (Καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία) που διοργάνωσε ο φορέας ITC – International Training Centre. Γλώσσα εργασίας ήταν τα αγγλικά.
Το πενθήμερο σεμινάριο βασίστηκε στη βιωματική μάθηση μέσω ποικίλων συνεργατικών και διαδραστικών δραστηριοτήτων.
Στόχος της επιμόρφωσης υπήρξε η ενίσχυση των ικανοτήτων των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών για διαφοροποιημένη διδασκαλία στην τάξη, όπου το διαφορετικό μαθησιακό προφίλ των μαθητών διαφοροποιεί αντίστοιχα τον τρόπο μάθησης και συμπεριφοράς τους.
Ήρθαν σε επαφή με τεχνικές, στρατηγικές, εκπαιδευτικά και ψηφιακά εργαλεία, ώστε να μπορέσουν να προάγουν διάφορες δεξιότητες των μαθητών όπως την κριτική σκέψη, την πολυπολιτισμικότητα, τη συνεργατικότητα – ομαδικότητα, τη μεταγνώση και την ενσυναίσθηση.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως καταδείχθηκε, είχε και η εμπλοκή των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μέσα από καινοτόμες διδακτικές πρακτικές μέσω ΤΠΕ έγινε φανερό πως το περιβάλλον των νέων τεχνολογιών, το διαδίκτυο και οι πολυμεσικές εφαρμογές με βίντεο, ήχο, κινούμενη εικόνα παρακινούν τον μαθητή να συμμετάσχει πιο ενεργά στη διαδικασία της μάθησης.
Επίσης είναι εξίσου σημαντικό για τον εκπαιδευτικό, γιατί μπορεί να δημιουργήσει ένα μάθημα με σύγχρονα εργαλεία και να βρίσκεται σε ανοικτή επικοινωνία με τους μαθητές.
Η εκπαιδευτική ομάδα του Μουσικού Σχολείου που πλαισίωσε το πρόγραμμα, με μετέχοντες την Καραγιάννη Γεωργία, καθηγήτρια της αγγλικής γλώσσας και υπεύθυνη του προγράμματος, τον Κουφογιάννη Ευθύμιο, φιλόλογο και υποδιευθυντή του σχολείου, τον Παππά Ηλία, καθηγητή μουσικής και υπεύθυνο Συνόλου Ελληνικής Παραδοσιακής, τον Ζαχαρτζή Μιχάλη, επίσης καθηγητή μουσικής και υπεύθυνο Συνόλου Χορωδίας και την Βόβες Μιχαέλα, καθηγήτρια χημείας και βιολογίας, σε συνεργασία με συναδέλφους τους από Ισλανδία, Ιρλανδία και Ρουμανία, συζήτησαν μεθόδους, ανέλυσαν εκπαιδευτικά συστήματα, αντάλλαξαν τεχνικές και κοινωνικοποιητικές προσεγγίσεις πάνω σε ακανθώδη θέματα παιδαγωγικής, κοινωνιολογίας και ψυχολογίας.
Αξίζει να τονιστεί για μία ακόμη φορά ότι η επαφή των εκπαιδευτικών του σχολείου με συναδέλφους από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, η ανταλλαγή απόψεων για διδακτικές πρακτικές και μεθόδους αξιολόγησης, η ενίσχυση της διαπολιτισμικότητας και ο εμπλουτισμός γνώσεων σχετικά με διάφορες πτυχές της κουλτούρας της χώρας υποδοχής αποτελούν την προστιθέμενη αξία του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, του οποίου η πρώτη φάση ολοκληρώθηκε επιτυχώς, δεσμεύοντας παράλληλα τους συναδέλφους με την υποχρέωση να διασπείρουν τις γνώσεις που αποκόμισαν στους υπόλοιπους.
Η παιδαγωγική ομάδα