Aπό τη Σχολική Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης, κα Καραγιάννη Γεωργία-Κωνσταντία
Την Τετάρτη, 15/11/2023, μία το μεσημέρι, μας επισκέφθηκε ύστερα από πρόσκλησή μας η σχολική σύμβουλος Παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου μας, κ. Καραγιάννη Γεωργία-Κωνσταντία.
Κατά την τρίωρη επιμορφωτική μας συνάντηση, μας μίλησε για ενδεδειγμένους παιδαγωγικούς χειρισμούς στην σχολική καθημερινότητα.
Η σύμβουλός μας, επικοινώνησε μαζί μας άμεσα, με τη γλώσσα του δασκάλου.
Με εντυπωσιακή απλότητα και ελκυστικότητα, χωρίς να μας κουράσει καθόλου, εξέφρασε τον τρόπο επικοινωνίας που θα ήθελε να έχει με τον σύλλογο διδασκόντων κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, συναντώντας ταυτόχρονα και την δικιά μας επιθυμία για στενή συνεργασία, καθοδήγηση και στήριξη στο δύσκολο και πολύπλοκο παιδαγωγικό μας έργο.
Εξάλλου, το έργο του σχολικού συμβούλου είναι από τη φύση του πολύπλευρο, απαιτεί γνώσεις, διδακτική εμπειρία σχολικής τάξης, καλή επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς και ικανότητα συνεργασίας με όλους τους φορείς που εμπλέκονται στη σχολική μάθηση.
Σε γενικές γραμμές θα μπορούσαμε να πούμε ότι το έργο του σχολικού συμβούλου είναι επιμορφωτικό, συμβουλευτικό, ερευνητικό και αξιολογικό.
Παράλληλα, στηριζόμενοι όλοι, σύμβουλος και εκπαιδευτικοί, στις προσωπικές εμπειρίες απ` το πεδίο της σχολικής πράξης, αποκομίσαμε πολλά οφέλη, γόνιμη σκέψη και δημιουργικές ιδέες προς εφαρμογή στην καθημερινή διδακτική και παιδαγωγική μας συνέργεια.
Η ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου μας, που έχει αναλάβει τον άξονα «Σχέσεις μαθητών μαθητριών: διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και πρόληψη – αντιμετώπιση ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού»
Στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, και με συντονίστρια την κα Καμπλιώνη Αρετή, θεωρεί ότι οι παιδαγωγικές κατευθύνσεις της συμβούλου στους εκπαιδευτικούς, απολύτως σύμφωνες με το σύγχρονο παιδαγωγικό πνεύμα, ήταν ιδιαίτερα χρήσιμες και πολύτιμες, για την ενδεδειγμένη διαχείριση από μέρους των εκπαιδευτικών ζητημάτων στη σχολική τάξη, στις σχέσεις μεταξύ μαθητών – μαθητριών, αλλά και δύσκολων περιπτώσεων μαθητών.
Απώτερος στόχος της επιμόρφωσης αυτής ήταν η ενίσχυση του παιδαγωγικού ρόλου του σχολείου και ειδικότερα ο εντοπισμός και η έγκαιρη και ενδεδειγμένη παρέμβαση σε δύσκολα περιστατικά της σχολικής ζωής, η προσέγγιση και η κατανόηση των μαθητών, η ενίσχυση της αυτοεκτίμησής τους, η βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ μαθητών αλλά και μεταξύ μαθητών – καθηγητών, η διαμόρφωση θετικού σχολικού κλίματος και η πρόληψη της βίας και του εκφοβισμού στο σχολικό χώρο.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, Ηλιάδη Αμαλία, (φιλόλογος-ιστορικός) ευχαριστούμε θερμά την κ. Καραγιάννη Γεωργία-Κωνσταντία που με χαρά, απόλυτη διαθεσιμότητα και παιδαγωγική ευαισθησία μας συνδράμει στο έργο μας!