Η λειτουργία γραφείων ενημέρωσης σε συνεργασία με τους δήμους της Θεσσαλίας έχει ξεκινήσει προκειμένου να ενημερωθούν οι πολίτες για την διαδικασία και τα δικαιολογητικά υποβολής αίτησης για έκδοση άδειας επισκευής και χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση των πληγέντων κτιρίων και δη την επισκευή των ζημιών σε κτίρια μετά τις φονικές πλημμύρες που διέλυσαν την περιοχή.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, η οποία να σημειωθεί ότι έρχεται σχεδόν δύο μήνες μετά το χτύπημα της κακοκαιρίας «Daniel», στα εν λόγω γραφεία βρίσκονται προς διάθεση των πολιτών πρότυπα αιτήσεων και σχετικό ενημερωτικό υλικό, ενώ αρμόδιοι υπάλληλοι της γενικής διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών θα παρέχουν και σχετικές πληροφορίες σε εργάσιμες ημέρες και ώρες (08:00 – 15:00).
Ειδικότερα, όσον αφορά τις Περιφερειακές Ενότητες της Θεσσαλίας:
• στο Δήμο Τρικκαίων, το οικείο γραφείο θα λειτουργεί στον ισόγειο χώρο του Δημαρχείου Τρικάλων, Ασκληπιού 18, Τρίκαλα, με τηλέφωνο επικοινωνίας 2431351239,
• στο Δήμο Καρδίτσας, το οικείο γραφείο θα λειτουργεί στο Κέντρο Ποιοτικού Ελέγχου και Ταξινόμησης Βάμβακος, Επαρχιακή Οδό Καρδίτσας – Καστανιάς, με τηλέφωνο επικοινωνίας 241080541,
• στο Δήμο Βόλου, το γραφείο θα λειτουργεί στο Δημαρχείο Βόλου, Πλατεία Ρήγα Φεραίου, Βόλος, με τηλέφωνο επικοινωνίας 2421350159 ή 2421350241, και
• στο Δήμο Λάρισας, το γραφείο θα λειτουργεί στο Δημαρχείο Λάρισας, Ίωνος Δραγούμη 1, Λάρισα, με τηλέφωνο επικοινωνίας
Στις ιστοσελίδες του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, civilprotection.gov.gr, και της Γενικής Γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής, arogi.gov.gr, είναι διαθέσιμα τα έντυπα που πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλλουν κατά περίπτωση οι πληγέντες και δη:
• η αίτηση για χορήγηση στεγαστικής συνδρομής στην περίπτωση μικρών επισκευαστικών εργασιών με σύνταξη μελέτης από τους μηχανικούς της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, όπου ο δικαιούχος δύναται να αποζημιωθεί με συγκεκριμένο ποσό ανά τετραγωνικό μέτρο και τη χρήση του κτιρίου,
• ο κατάλογος δικαιολογητικών που υποβάλλονται με την αίτηση για την χορήγηση στεγαστικής συνδρομής στην περίπτωση μικρών επισκευαστικών εργασιών με σύνταξη μελέτης από τους μηχανικούς της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας,
• η απαιτούμενη υπεύθυνη δήλωση, και
• η αίτηση για χορήγηση στεγαστικής συνδρομής στην περίπτωση μικρών επισκευαστικών εργασιών που προτιμάται – από τον δικαιούχο – η μελέτη ιδιώτη μηχανικού και στην περίπτωση που απαιτείται μελέτη ιδιώτη μηχανικού για την επισκευή κτιρίων που έχουν χαρακτηριστεί ως προσωρινά ακατάλληλα για χρήση.
Τα παραπάνω έντυπα αφορούν τις περιπτώσεις επισκευής των κτιρίων που υπέστησαν ζημιές από τα ακραία πλημμυρικά φαινόμενα και όχι ανακατασκευής των κτιρίων τα οποία και έχουν κριθεί ως επικίνδυνα για χρήση, για τα οποία ενημερώνονται οι δικαιούχοι από την Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
Περισσότερες πληροφορίες ως προς τα συστατικά του σχήματος της στεγαστικής συνδρομής είναι διαθέσιμες στον σχετικό ιστότοπο.
Επισημαίνεται ότι όλα τα σχετικά έντυπα είναι αναρτημένα στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.civilprotection.gr και arogi.gov.gr.
Οι πληγέντες μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους με τα συνημμένα δικαιολογητικά στα κάτωθι:
• Στη διεύθυνση Ι. Κόνιαρη 43 και Λ. Κατσώνη, ΤΚ 11471, Αθήνα, Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών – Κεντρικής Ελλάδος (ΔΑΕΦΚ-ΚΕ), με τηλέφωνα για πρωτόκολλο 210 – 870 4700 – 4722 – 4723.
• Στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected], με τις αιτήσεις να φέρουν ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου μέσω του gov.gr και τις υπεύθυνες δηλώσεις να εκδίδονται μέσω του gov.gr.
Τέλος, σημειώνεται πως η γραμμή τηλεφωνικής ενημέρωσης της Γενικής Γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής, για τα ζητήματα πέραν της στεγαστικής συνδρομής, είναι διαθέσιμη για τους πολίτες στο 213 – 133 1300 σε εργάσιμες ημέρες και ώρες (08:00 – 15:00).