Επιμορφωτικό πρόγραμμα για την εικονική πραγματικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία από την ΔΔΕ Τρικάλων σε συνεργασία με την ΕΕΔΙΒΕ
Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους κ. Αγαθοκλή Αζέλη ΠΕ02 και κα Γεωργία Καραγιάννη ΠΕ06, συνεχίζοντας τις δράσεις συνεργασίας με επιστημονικούς φορείς της περιοχής στο πλαίσιο της χρήσης καινοτόμων εργαλείων στη διδακτική πράξη, συνδιοργανώνουν με την ΕΕΔΙΒΕ δια ζώσης επιμορφωτικό πρόγραμμα διάρκειας 10 ωρών.
Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε σχέση με τη χρήση της εικονικής πραγματικότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία με εμπλουτισμένα ψηφιακά εργαλεία. Επιπρόσθετα, το επιμορφωτικό πρόγραμμα στοχεύει στην αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών/τριών για τη μάθηση μέσω κινήτρων με τη χρήση νέων τεχνολογιών.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Η Εικονική Πραγματικότητα στην Εκπαιδευτική Διαδικασία» θα πραγματοποιηθεί σε δύο ημέρες, την Πέμπτη 26/10/2023 και την Πέμπτη 2/11/2023, από τις 18:00 έως τις 21:00 στην αίθουσα «Απόστολος Γιαννακός» του 1ου ΕΠΑΛ Τρικάλων. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα υποβοηθηθεί με την χρήση σχετικής ιστοσελίδας. Οι θέσεις των εκπαιδευομένων στο πρόγραμμα είναι 40 και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας στις δηλώσεις που θα υποβληθούν μέσω της ψηφιακής φόρμας.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δρ Αλέξανδρος Καπανιάρης «Η χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση ήδη μετρά μερικές δεκαετίες στο ελληνικό σχολείο. Ωστόσο η ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τις νέες εξελίξεις πρέπει να είναι συνεχής αν σκεφτεί κανείς την ταχύτητα με την οποία υιοθετούν οι μαθητές/τριες την τεχνολογία.
Σήμερα οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διδάξουν σε γενιές «ψηφιακών ιθαγενών». Οι μαθητές/τριες προσδοκούν από τους δασκάλους τους να μαθαίνουν συνεχώς, να κάνουν άλματα για να συμβαδίζουν με τις εξελίξεις και να επιμένουν στην κατάκτηση της γνώσης.
Επιπλέον, ο/η εκπαιδευτικός καλείται να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία ως εργαλείο, όπως και την εικονική πραγματικότητα και μέσα από αυτή τη διαδικασία να υπάρχει μαθησιακό όφελος και όχι απλά χρήση της τεχνολογίας για την τεχνολογία. Αυτή η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Δηλαδή εισαγωγή καινοτόμων εργαλείων στις θεωρητικές επιστήμες με τρόπο κριτικό που υποβοηθά τη διαδικασία της μάθησης».
Από τη Δ.Δ.Ε. Τρικάλων