Ο επισκέπτης των μηχανοδηγών, η συνομιλία του με τον 59χρονο προϊστάμενο, η περίεργη «άρνηση» και τα δεδομένα από κινητά που διευρύνουν το μυστήριο.
Κι αυτό προκειμένου να δοθεί μία επαρκής απάντηση γιατί επί 13 λεπτά δεν υπήρχε καμιά αντίδραση του 59χρονου προϊσταμένου μηχανοδηγού ή άλλου συνεργάτη του (σσ την ευθύνη καθοδήγησης είχε πάντως ο πρώτος) και δεν προχώρησαν στις προβλεπόμενες επαληθεύσεις ή αναζητήσεις όταν η επιβατική αμαξοστοιχία οδηγήθηκε από καθοριστικό λάθος του σταθμάρχη της Λάρισας στην αντίθετη γραμμή.
Κι αυτό λίγα 24ωρα μετά την αποκάλυψη ότι το τεστ στον 59χρονο οδηγό της μηχανής για χρήση αλκοολ και το οποίο πραγματοποιείται σε όλες τις περιπτώσεις ατυχημάτων, δεν οδήγησε σε τελικό συμπέρασμα. Κάτι ασφαλώς που δεν οδηγεί σε οποιοδήποτε υπαινιγμό ή επίρριψη ευθύνης στον 59χρονο. Σε μία παράμετρο, όμως, που δεν είχε γίνει γνωστή ή δεν είχε παρατηρηθεί στα χιλιάδες έγγραφα της δικογραφίας από εκπροσώπους των οικογενειών των δεκάδων θυμάτων που μιλούν τωρα για μια νέα σημαντική πλευρά του συμβάντος που πρέπει ασφαλώς να συνεκτιμηθεί.
Το κρίσιμο οπτικό υλικό
Το οπτικό υλικό λοιπόν προέρχεται από τον σιδηροδρομικό σταθμό της θεσσαλικής πόλης, λίγο πριν την αναχώρηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62 προς την φονική σύγκρουση με τα 57 θύματα.
Στο εν λόγω βίντεο, καρέ του οποίου παρουσιάζει το in φαίνεται στις 23.05.54 να κινείται ένας αντρας που κρατάει ένα σακο στο αριστερό του χέρι. Ο άνδρας αυτός κινείται ακολούθως (σσ αφού χαιρετήσει μία γυναίκα ) προς την μηχανή του Intercity όπου φαίνεται να συζητά με κάποιον εργοδηγό όπου από την θέση, τις κινήσεις και τις στιχομυθίες που ακούγονται –στις επικοινωνίες με τον σταθμάρχη- θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι είναι ο 59χρονος.
Είναι ενδεικτικές οι δύο φωτογραφίες που αυτός ο άνθρωπος φαίνεται δίπλα από την μηχανή να συνομιλεί σε κόκκινο κύκλο (δεν είναι απολύτως ευκρινής εικόνα λόγω της γωνίας λήψης) στις 23.07.48 αλλά και στις 23.08.56.
Στην τέταρτη φωτογραφία στις 23.10.05 όταν πλέον ξεκινά το τραίνο, ο άνθρωπος αυτός φαίνεται (στον κόκκινο κύκλο) ν’ απομακρύνεται από την μηχανή και να κινείται στο βάθος της αποβάθρας.
Μετά από ανάλυση του βίντεο από τεχνικούς συμβούλους των οικογενειών θυμάτων διαπιστώθηκε ότι ο εικονιζόμενος είναι ένας 31χρονος μηχανοδηγός τοπικής αμαξοστοιχίας που μόλις είχε φθάσει στον σταθμό Λαρίσης.
Εκπρόσωποι των θυμάτων ζήτησαν από τις δικαστικές αρχές την εξέταση του 31χρονου γιατί ήταν ο μόνος που θα μπορούσε πλέον να διευκρινίσει, από την συνομιλία με το 59χρονο, αν υπήρχε κάτι που απασχολούσε τον τελευταίο προ της αναχώρησης της αμαξοστοιχίας ή και σε τι ακριβώς κατάσταση μπορεί να βρισκόταν, αν μπορεί να αντιμετώπιζε και πρόβλημα υγείας κλπ.
Μόνο τους χαιρέτησα
Είναι λοιπόν αξιοσημείωτο ότι ο 31χρονος μηχανοδηγός που κλήθηκε στις 25 Σεπτεμβρίου 2023 στον εφέτη ανακριτή της Λάρισας κ. Σωτήριος Μπακαΐμης και ρωτήθηκε «αν μίλησε με τους μηχανοδηγούς του τραίνου» εκείνος υποστήριξε ότι «από όσο θυμάμαι εγώ μόνο τους χαιρέτησα με ανάταση του χεριού, αφού είχα σταθμεύσει στην μόρτα από τη αμαξοστοιχία και πηγαίνοντας προς την αποβάθρα»!
Ένας ισχυρισμός που προφανώς διαψεύδεται από το προαναφερόμενο βίντεο, όπου φαίνεται να στέκεται δίπλα από την μηχανή της μοιραίας αμαξοστοιχίας και να συνομιλεί περίπου τρία λεπτά με τον μηχανοδηγό. Και προκαλεί περαιτέρω προβληματισμό, το γιατί να αρνείται την ύπαρξη αυτής της συνομιλίας.
Επιπλέον ο 32χρονος απέφυγε να αναφέρει οτιδήποτε για την κατάσταση του 59χρονου και στον υπογράφοντα το ρεπορτάζ.
Επιπλέον στην πορεία του ρεπορτάζ δόθηκε διαβεβαίωση από συνδικαλιστή των σιδηροδρόμων ότι θα δινόταν μια απάντηση για την συνάντηση και την συνομιλία του 31χρονου με τον 59χρονο μηχανοδηγό. Χωρίς τελικώς καμιά απόκριση κι από εκείνον.
Νέα ερωτήματα από την ανάλυση των κλήσεων
Τα ερωτήματα για το τι ακριβώς συνέβαινε στην μηχανή του intercity62 αυξάνονται περισσότερο κι από μια νέα αποκάλυψη για την τραγωδία. Από τα δεδομένα της ανάλυσης των τηλεφωνικών κλήσεων των πέντε μηχανοδηγών των δύο αμαξοστοιχιών.
Από πληροφορίες σιδηροδρομικών είχαν υπάρξει λοιπόν, τις πρώτες ημέρες του πολύνεκρου δυστυχήματος, αναφορές ότι «ο 59χρονος είχε αντιληφθεί την λάθος πορεία κι υπήρξε προσπάθεια του να επικοινωνήσει με συναδέλφους του για τους οποίους εκτιμούσε ότι κινούντο αντιθέτως στην ίδια γραμμή».
Χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται με ποιόν υπήρξε η αναφερόμενη «συνομιλία». Μάλιστα γι’ αυτή την πτυχή της «ενεργοποίησης του μηχανοδηγού» πριν από την σύγκρουση, υπήρχαν κι αρκετές αναφορές στα ΜΜΕ.
Όμως, από τις άρσεις απορρήτου συνομιλιών από τα κινητά τηλέφωνα όλων των μηχανοδηγών (σσ τα σχετικά δεδομένα παραδόθηκαν προ μερικών ημερών στις δικαστικές αρχές γιατι χρειαζόταν κι ειδική νομοθετική ρύθμιση) δεν προέκυψε ότι υπήρχε οποιαδήποτε τηλεφωνική συνομιλία του 59χρονου ή αλλου συναδέλφου του πριν την φονική σύγκρουση. Δηλαδή και πάλι αναδεικνύεται ότι παρά την λάθος πορεία επί 13 λεπα δεν υπήρχε καμία αντίδραση στην μηχανή του Intercity62.
Τέλος δικαστικές αρχές επισήμαναν στο in, με βάση σαφή στοιχεία της δικογραφίας, ότι η επικοινωνία του 59χρονου με τον σταθμάρχη για την πορεία θανάτου προς τους Νέους Πόρους από την αντίθετη γραμμή υπήρξε –αντίθετα με ότι έχει μνημονευθεί προσφάτως σε ΜΜΕ- μόνο μία φορά, κι ο άτυχος 59χρονος μηχανοδηγός δεν επανήλθε με νεότερο ερώτημα.