Είναι εύκολο κανείς να προβεί στην προώθηση διαφημιστικών μηνυμάτων μέσω του Facebook ή να οργανώσει κάποια ειδικά σχεδιασμένη και διαμορφωμένη διαφημιστική καμπάνια για την κοινοποίηση θεωριών και ιδεών εκτός των επιχειρηματικών συλλήψεων. Όμως θα πρέπει να υπάρχει ο στοιχειώδης διαδικτυακός έλεγχος που θα μπορεί να ‘’φιλτράρει’’ αυτά που τίθενται προς προώθηση καθώς μπορεί να είναι απαγορευτικά και να εμπίπτουν σε παραβίαση δικαιωμάτων ή σε προτροπές αγνώστων σκοπών και επιδιώξεων.
Ειδικότερα, σε δεινή θέση βρέθηκε εκ νέου το Facebook.
Η ιστοσελίδα Intercept αποκάλυψε ότι ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ενέκρινε και δημοσίευσε διαφημιστική καμπάνια με ρατσιστικές θεωρίες συνωμοσίας, τις οποίες πρεσβεύει η εξτρεμιστική ομάδα των «λευκών υπερασπιστών».
Το Facebook ζήτησε δημόσια συγγνώμη για την «αβλεψία», αλλά το θέμα έχει πάρει διαστάσεις. Οι εισαγγελικές αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών πιστεύουν ότι η θεωρία συνωμοσίας που διακινείται, ότι κάποια «εξωτερική δύναμη» θέλει να εξοντώσει τη λευκή φυλή, πιθανώς να παρακίνησε τον νεοναζί που αιματοκύλισε το Πίτσμπουργκ την περασμένη εβδομάδα.
Οι αναφορές του Intercept έδειξαν «πόσο εύκολο» ήταν για εξτρεμιστικές ομάδες να προωθήσουν τα μηνύματα μίσους τους στο κοινωνικό δίκτυο.
Το Facebook είναι σε δύσκολη θέση, καθώς οι επικριτές του το κατηγορούν ότι η υπηρεσία ελέγχου των διαφημίσεων λειτουργεί πολύ κάτω από τα πρότυπα που πρέπει να έχει μια εταιρεία αυτού του κοινωνικού και οικονομικού βεληνεκούς.