Άρθρα – Απόψεις

2o ΕΠΑΛ Τρικάλων: Erasmus+ KA1 – Ρομποτική στη Βουδαπέστη

14 Sep 2017

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA1 με τίτλο "ΤΠΕ και Ρομποτική στο Ψηφιακό ΕΠΑΛ" το 2ο ΕΠΑΛ Τρικάλων οργάνωσε ροή κινητικότητας εκπαιδευτικού προσωπικού στη Βουδαπέστη για την παρακολούθηση επιμορφωτικού σεμιναρίου με τίτλο "New technologies in education: Robotics". Το θέμα του σεμιναρίου ήταν σχετικό με την αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και διοργανώθηκε από τον εκπαιδευτικό οργανισμό KDIE.

Ο βασικός στόχος της υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος είναι η περαιτέρω ενσωμάτωση των τεχνολογιών πληροφορικής, επικοινωνιών και ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η συμμετοχή σε αυτή τη εκπαιδευτική δραστηριότητα συνέβαλε στην απόκτηση και στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων μέσα από την ενασχόλησή τους με τον προγραμματισμό και με βέλτιστες πρακτικές που αφορούν τους τομείς της επιστήμης-τεχνολογίας-μηχανικής-μαθηματικών (STEM). 

Το σεμινάριο είχε θεωρητικό αλλά κυρίως πρακτικό χαρακτήρα. Στο θεωρητικό μέρος του σεμιναρίου πραγματοποιήθηκαν διαλέξεις και συζητήσεις σχετικά με τις αυξανόμενες τάσεις για την ενσωμάτωση της χρήσης ρομπότ στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Παρουσιάστηκαν παραδείγματα καλών πρακτικών και διεθνείς εμπειρίες από τη χρήση και τα οφέλη της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην εκπαίδευση. Αναλύθηκαν οι θεμελιώδεις αρχές και έννοιες της ρομποτικής καθώς και η βασική ορολογία. Οι συμμετέχοντες ασχολήθηκαν με θέματα όπως τα είδη συστημάτων ρομποτικής, σχεδίαση και κατασκευή ρομπότ (κινητήρες, αισθητήρες κλπ), προγραμματισμός (coding), θεωρίες μάθησης και κατάλληλες εκπαιδευτικές μεθοδολογίες.

Επίσης, η διαδικασία κατάρτισης περιλάμβανε πολλές πρακτικές δραστηριότητες με τις οποίες οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν ρομποτικά συστήματα βασιζόμενοι σε τεχνικές επίλυσης προβλημάτων και ανάπτυξης της κριτικής σκέψης. Οι εκπαιδευτικοί δημιούργησαν πολλές εφαρμογές χρησιμοποιώντας διάφορες προγραμματιστικές τεχνικές αξιοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχει η ρομποτική τεχνολογία για την επίλυση καθημερινών προβλημάτων. Το υλικό που παράχθηκε (κώδικας, κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο κλπ) θα είναι διαθέσιμο σε όλους μέσα από τον διαδικτυακό τόπο του σχολείου. 

Το σεμινάριο παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί Αβδελίδης Ευάγγελος (ΠΕ19) και Ντίνα Ευαγγελία (ΠΕ14.04).

2ο ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ 

admins
Author: admins

Χρηματοδοτικό πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ B’» για voucher αγοράς ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών

Χρηματοδοτικό πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ B’» για voucher αγοράς ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών

Το Επιμελητήριο Τρικάλων ενημερώνει τις επιχειρήσεις μέλη του, για την προκήρυξη του Προγράμματος «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β’» …
Κατηγορίες για απραξία και ρίσκο κλεισίματος του Χιονοδρομικού Περτουλίου από τη Δημοτική Αρχή

Κατηγορίες για απραξία και ρίσκο κλεισίματος του Χιονοδρομικού Περτουλίου από τη Δημοτική Αρχή

Για άλλη μια μια φορά, η Δημοτική Αρχή, με πρόσχημα τις διεκδικήσεις του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), ως προς το …
Παραχώρηση έκτασης για τη λειτουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου Περτουλίου τα Χριστούγεννα

Παραχώρηση έκτασης για τη λειτουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου Περτουλίου τα Χριστούγεννα

Συζήτηση για την παραχώρηση 48 στρεμμάτων από το δάσος Περτουλίου, με στόχο την απρόσκοπτη λειτουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου την περίοδο …
Ο κινηματογράφος και η μουσική του Ενιο Μορικόνε «συναντήθηκαν» στα Τρίκαλα

Ο κινηματογράφος και η μουσική του Ενιο Μορικόνε «συναντήθηκαν» στα Τρίκαλα

Τον μεγάλο Ιταλό μαέστρο – πρωτομάστορα επιτυχιών της κινηματογραφικής μουσικής «γνώρισαν» μέσω 24ωρης εκδήλωσης οι τρικαλινοί/ες …