Προβληματισμός για την αύξηση των Τροχαίων – Οφείλουμε να βάλουμε «φρένο»
Εδώ και καιρό καλύπτουμε τροχαία σε όλο το οδικό δίκτυο του νομού Τρικάλων αλλά και ερχόμαστε μπροστά σε ανάλογες ειδήσεις από άλλους νομούς. Τα στοιχεία είναι πραγματικά ανησυχητικά αλλά πέρα από τη στατιστική τους απόδοση, θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι είναι δείγμα πολιτισμού το να σεβόμαστε τον ΚΟΚ αλλά και να οδηγούμε προσεκτικά με μέριμνα τη δική μας ασφάλεια, αλλά και την ασφάλεια των άλλων.
Διαβάσεις πεζών
Χαρακτηριστικό παράδειγμα που παραθέτει το trikalanews.gr είναι ότι έχει χαλαρώσει η οδηγική συμπεριφορά στην περιοχή των Τρικάλων, είναι ο σεβασμός στις διαβάσεις πεζών. Ενώ πριν από μερικά χρόνια οι οδηγοί σε ένα συντριπτικό ποσοστό, σταματούσε ήλεγχαν, επέτρεπαν στους πεζούς να διασχίσουν τις διαβάσεις κοκ. Σήμερα, σε μεγάλο βαθμό αυτό το έχουμε χάσει. Οι διαβάσεις βέβαια σε πολλές περιπτώσεις θέλουν ανανέωση αλλά ανεξάρτητα από αυτό, μέσα στην πόλη, οι οδηγοί σαφώς πρέπει να αναθεωρήσουν τον τρόπο με τον οποίο οδηγούν.
Πρόσφατο ενδεικτικό παράδειγμα το ατύχημα στη Λεπτοκαρυά με αγροτικό παραλίγο να θερίσει παιδιά σε πεζοδρόμιο ενώ βρέθηκε καρφωμένο σε κάγκελα αυλής. Η ταχύτητα στο σημείο είναι ένα πρόβλημα γνωστό και δυσεπίλυτο όσο μένει χωρίς βαριές κυρώσεις.
Μηχανάκια παντού!
Δεν υπάρχει πεζόδρομος, δεν υπάρχει πεζοδρόμιο, ποδηλατόδρομος ή ό,τι άλλο που να σταθεί αρκετός για να αποτρέψει τη δίοδο σε μηχανάκια διανομής και όχι μόνο. Με ταχύτητα δρόμου πολλές φορές ή και όχι, κινούνται ακόμη και σε δρόμους όπως ο εμπορικός πεζόδρομος της Ιουλιέτας Αδάμ, πεζογέφυρες, πεζοδρομημένα τμήματα γύρω από το Τζαμί και το Μουσείο Τσιτσάνη κοκ.
Εντός και εκτός πόλης και νομού
Τις ανησυχίες έρχονται να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. 27,8% αυξήθηκαν τον μήνα Μάρτιο του 2023 -έναντι του ίδιου μήνα την προηγούμενη χρονιά- τα οδικά τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα και προκάλεσαν τοv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων.
Μάλιστα, κατά το ίδιο διάστημα αυξήθηκαν 20% και τα θανατηφόρα συμβάντα, ενώ πάνω από 1.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν ελαφρά ή σοβαρά.
Στη Θεσσαλία η αύξηση ξεπέρασε το 13% ενώ συγκεκριμένα καταγράφηκαν 18 τροχαία δυστυχήματα, έναντι 7 το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Από αυτά 8 στη Μαγνησία, 7 στη Λάρισα, 2 στην Καρδίτσα και ένα στα Τρίκαλα.
Στην Αττική, καταγράφηκε το 65,9% των τροχαίων. Ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία με ποσοστό 15,3%.