Μέσω επιμορφωτικού προγράμματος του Δήμου Λαρισαίων
Ξεκίνησε από το Δήμο Λαρισαίων και το Πανεπιστήμιο Πολιτών, σε συνεργασία με τη Β/θμια Εκπαίδευση και άλλους φορείς, η υλοποίηση του προγράμματος Πρόγραμμα Τυπικής Εκπαίδευσης «Βασική Υποστήριξη Ζωής (Basic Life Support) με Αυτόματο Εξωτερικό Απινιδωτή», που στοχεύει στην παροχή πιστοποιημένης εκπαίδευσης σε βασικές αλλά σωτήριες γνώσεις και δεξιότητες, για την εφαρμογή Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) με χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή σε περιπτώσεις καρδιακής ανακοπής σε ενήλικες, σύμφωνα με τις νεότερες κατευθυντήριες οδηγίες του ERC (Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αναζωογόνησης).
Η δράση απευθύνεται σε 300 πολίτες: εκπαιδευτικούς Β/θμιας Εκπαίδευσης (κυρίως Γυμνασίων και Ειδικών σχολείων), υπαλλήλους του δήμου που υπηρετούν σε χώρους συνάθροισης κοινού καθώς και σε δημοτικούς χώρους που είναι τοποθετημένοι απινιδωτές, σχολικούς φύλακες, καθώς και εκπροσώπους αθλητικών ομάδων που δραστηριοποιούνται σε αθλητικές εγκαταστάσεις του δήμου.
Η υλοποίηση του προγράμματος ξεκίνησε πριν λίγες ημέρες και θα συνεχιστεί τον Μάιο και τον Ιούνιο. Τον Μάιο δε, εκπαιδεύσεις θα γίνονται και στο 404 Γενικο Στρατιωτικό Νοσοκομείο.
Η εκπαίδευση έχει συνολική διάρκεια 5 ωρών και είναι εγκεκριμένη και πιστοποιημένη από το European Resuscitation Council (ERC). Στους συμμετέχοντες θα χορηγηθεί πιστοποιητικό επάρκειας 5ετούς διάρκειας (διεθνούς αναγνώρισης) από το ERC.
Οι πολίτες που θα εκπαιδευτούν θα λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές στην σχολική κοινότητα, στις δημοτικές υπηρεσίες και στην τοπική κοινωνία, ευαισθητοποιώντας σε θέματα πρώτων βοηθειών και στη χρήση εξωτερικών απινιδωτών.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε να υλοποιείται στο αμφιθέατρο της Δημοτικής Πινακοθήκης Μουσείο Γ. Ι. Κατσίγρα.
Στο χώρο της Δημοτικής Πινακοθήκης βρέθηκαν σήμερα το πρωί ο δήμαρχος Λαρισαίων Απόστολος Καλογιάννης, ο αντιδήμαρχος Δημ. Δεληγιάννης, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπαίδευσης κ. Ν. Ζέρβας και στελέχη του φορέα ΕΠΙ.ΖΩ (Επιμόρφωση Ζωής) που συνδράμουν στην υλοποίηση του προγράμματος.
Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Λαρισαίων Απόστολος Καλογιάννης, τόνισε ότι η δημοτική αρχή πιστεύοντας ότι πόλη είναι πρώτα απ΄ όλα οι άνθρωποι της, ο Δήμος, μέσω των δομών του, του Πανεπιστημίου Πολιτών και άλλων φορέων υλοποιεί ένα σημαντικό πρόγραμμα που έχει ως στόχο να σώσει ανθρώπινες ζωές που κινδυνεύουν από καρδιακή ανακοπή.
Είναι ιδιαίτερα κρίσιμο ζήτημα, για την τοπική μας κοινωνία. Ο Δήμος Λαρισαίων, η πόλη της Λάρισας συνεχίζει να πρωτοπορεί. Μετά την προμήθεια των πρώτων 30 απινιδωτών, πριν λίγα χρόνια, και τις πρώτες επιμορφώσεις, συνεχίζουμε την προσπάθεια με πιστοποιημένη επιμόρφωση εκπαιδευτικών, υπαλλήλων του Δήμου και στελεχών αθλητικών σωματείων της πόλης.
Εϊναι μια δράση που εντάσσεται στην πρωτοβουλία «Πόλη που Μαθαίνει» και το Πανεπιστήμιο Πολιτών. Θέλω να ευχαριστήσω τον αντιδήμαρχο κ. Δ. Δεληγιάννη για την προσπάθεια και τις υπηρεσίες του Δήμου, όπως και όσους εργάζονται για την υλοποίηση του προγράμματος.
Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του Πανεπιστημίου των Πολιτών από τον διευθυντή του ΤΕΠ του ΓΝΛ κ. Δημ. Μπαμπαλή, τον διευθυντή του Καρδιολογικού τμήματος του 404 Στρατιωτικού Νοσοκομείου κ. Χ. Παρίση και τον κ. Δημ. Δημητριάδη που ασχολείται με θέματα Δημόσιας Υγείας.
Ενημέρωση για ΚΑΡΠΑ και σε σχολεία Β/θμιας και Α/θμιας Εκπαίδευσης
Επίσης, τον Μάιο θα υλοποιηθεί πρόγραμμα Μη Τυπικής εκπαίδευσης στη «Παροχή Α’ Βοηθειών και Βασική Υποστήριξη Ζωής (ΚΑΡΠΑ/ΑΕΑ)» για μαθητές Α’ Γυμνασίου.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Παροχή Α ́ Βοηθειών & Βασική Υποστήριξη Ζωής (ΚΑΡΠΑ/ΑΕΑ)” περιλαμβάνει 2 εκπαιδευτικές ενότητες:
Βασική Υποστήριξη Ζωής με χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή (διάρκεια 1 ώρα) & Παροχή Α ́ Βοηθειών σε επείγουσες καταστάσεις (διάρκεια 1 ώρα).
Τέλος, ο Δήμος σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης και το ΕΚΑΒ πραγματοποιούν ενημερώσεις σε μαθητές Ε’ και ΣΤ τάξεις δημοτικών σχολείων για την εφαρμογή ΚΑΡΠΑ, με στόχο να εφοδιάσει μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, με τις γνώσεις εκείνες οι οποίες είναι απαραίτητες, ώστε να μπορούν με ασφάλεια να παρέμβουν και να αντιμετωπίσουν.