Στο… άγνωστο παραμένει η επαναλειτουργία των δρομολογίων του προαστιακού Θεσσαλονίκη – Λάρισα, με τουλάχιστον 500 εργαζόμενους να καλούνται καθημερινά να πηγαίνουν στη δουλειά με τα αυτοκίνητά τους, από ένα κατεστραμμένο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο, σε έναν… Γολγοθά δίχως τέλος.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΟΛΝΑΡΑΣ
Στο περιθώριο των κυβερνητικών εξαγγελιών για τη σταδιακή επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου ανακοινώθηκε πως την 1 Απριλίου θα ξεκινήσει και η γραμμή του Προαστιακού Θεσσαλονίκη – Λάρισα, με ένα ή δύο ζεύγη ημερησίως. Σχεδόν δύο μήνες μετά την εθνική τραγωδία των Τεμπών, το συγκεκριμένο δρομολόγιο παραμένει στα… χαρτιά, με εκατοντάδες εργαζόμενους από τη Θεσσαλονίκη και τις περιοχές που «πατάει» η γραμμή να βιώνουν μια ταλαιπωρία δίχως τέλος, ενώ στην προσπάθειά τους να πάρουν μια απάντηση, αντιμετωπίζουν και τις διαχρονικές ελληνικές παθογένειες.
«Δεν μας απαντούν, τουλάχιστον να έχουμε ένα χρονοδιάγραμμα ότι θα ξεκινήσει την τάδε ημερομηνία. Μας έχουν αφήσει χωρίς ενημέρωση εδώ και πόσο καιρό, όταν όλο αυτό το διάστημα για να πάμε στη δουλειά μας πληρώνουμε βενζίνη από την τσέπη μας», αναφέρει στο ThessToday.gr ο Θέμης Τζιόρας, ταχυδρόμος στο επάγγελμα, στην περιοχή της Σίνδου. Εκφράζοντας την αγανάκτησή του ο κ. Τζιόρας εξηγεί ότι με την τρέχουσα -και ομολογουμένως βαλτωμένη- κατάσταση οι εργαζόμενοι προκειμένου να επιβιώσουν επαγγελματικά χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους, με βενζίνη από την τσέπη τους, αλλά χρησιμοποιώντας ένα κακοσυντηρεμένο οδικό δίκτυο.
«Κινδυνεύουν οι ζωές μας»
«Δεν έχουμε ξαναζήσει τόσο απελπιστική κατάσταση. Πηγαίνουμε στη δουλειά με τα αυτοκίνητά μας διερχόμενοι σε ένα παρατημένο οδικό επαρχιακό δίκτυο. Είναι οδυνηρό ότι στο μεγαλύτερο κομμάτι της Εθνικής συναντάμε ένα σωρό κατολισθήσεις και γκρεμισμένες γέφυρες. Κινδυνεύουν οι ζωές μας, 500 άτομα είμαστε στον δρόμο για τέσσερις ώρες. Κάποια στιγμή -χτύπα ξύλο- θα γίνει και το απευκταίο», ανέφερε χαρακτηριστικά, χαρακτηρίζοντας ως «άλλοθι» τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ τα οποία ναύλωσε η Hellenic Train για την εξυπηρέτηση του κοινού μέχρι την αποκατάσταση του Προαστιακού.
«Τα λεωφορεία κινούνται άδεια, δεν έχουν ποτέ κόσμο και σε καμία περίπτωση δεν βοηθούν στην εξυπηρέτηση του κοινού. Όταν ο χρόνος για τη δουλειά μας διπλασιάζεται, αντιλαμβάνεστε ότι δεν βοηθάει. Είμαστε αγανακτισμένοι και το μόνο που ζητάμε είναι ένα δρομολόγιο στον Προαστιακό Θεσσαλονίκη – Λάρισα. Ένα να πηγαίνει και ένα να έρχεται, έστω και με χαμηλή ταχύτητα», σημειώνει, τονίζοντας ότι «μέχρι πρότινος υπήρχαν 11 δρομολόγια για την γραμμή Λάρισα-Θεσσαλονίκη και τώρα τα λεωφορεία που ναυλώθηκαν είναι ασύμφορα, αφού δεν έχουν κόσμο».
«Αγκάθι» οι επικοινωνίες
Σύμφωνα με πηγές της Hellenic Train ο λόγος που ακόμη δεν έχει επανεκκινήσει ο Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα είναι η στασιμότητα στην πορεία των εργασιών στις επικοινωνίες στο σιδηροδρομικό αυτό δίκτυο, με εξαίρεση τη σήραγγα των Τεμπών. «Γίνεται μια προσπάθεια καταρχήν να πιστοποιηθεί το σύστημα GSMR ώστε να το χρησιμοποιούν οι υπάλληλοι των σιδηροδρομικών εταιρειών και ακολούθως να εγκατασταθούν πομποί και δέκτες του σήματος VHF για να έχει μια συνέχεια σε κομμάτια αυτού του δικτύου, στα οποία δεν υπήρχαν έως τώρα», αναφέρουν αρμόδιες πηγές.
Προϋπόθεση για την επαναφορά του δρομολογίου Θεσσαλονίκη – Λάρισα όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, είναι η πλήρης αποκατάσταση στις επικοινωνίες. «Είναι ένα ζήτημα στο κομμάτι των σηράγγων -πλην των Τεμπών- καθώς τα τρένα που διέρχονται αυτή τη στιγμή, τα δύο αξονικά, μπορεί να εξασφαλίζονται όσον αφορά την επικοινωνία με φυσικό πρόσωπο, δηλαδή εργαζόμενο του ΟΣΕ, ωστόσο δεν υπάρχουν αρκετοί εργαζόμενοι ώστε να εξυπηρετηθούν περισσότερα τρένα», αναφέρουν άνθρωποι της Hellenic Train.
Πηγή: thesstoday.gr