Την Παρασκευή 7 Απριλίου και ώρα 10.00 στην Αίθουσα 3ου Ορόφου του Μεγάρου της ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20, Αθήνα), η πενταμελής ανεξάρτητη επιτροπή διερεύνησης (αποτελούμενη από Τεχνικούς Συμβούλους που διορίστηκαν από οικογένειες θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών), θα παρουσιάσει μια Αρχική Αναφορά (Preliminary Report) η οποία, κατά τα αεροπορικά πρότυπα διερευνήσεων, θα περιλαμβάνει κάποιες πρώτες και άμεσες Συστάσεις Ασφαλείας προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Την διοργάνωση της παρουσίασης έχει αναλάβει ο δικηγόρος Θεσσαλονίκης, Αντώνης Ψαρόπουλος, ο οποίος έχασε στο δυστύχημα την 20χρονη κόρη του.
Πληρoφορίες του enikos.gr αναφέρουν πως οι ειδικοί που ορίστηκαν έχουν κάνει ήδη μία τρισδιάστατη ψηφιακή απεικόνιση προκειμένου να γίνει ανάλυση των βίντεο και των φωτογραφιών από το μοιραίο βράδυ. Με αυτή τη διαδικασία επιχειρούν να καταγράψουν με λεπτομέρειες τι ακριβώς απεικονίζεται, ποια κομμάτια των βαγονιών κάηκα, ποια καταστράφηκαν. Αυτό πρακτικά συνιστά τον «μηχανισμό του ατυχήματος».
Οι ίδιες πηγές τονίζουν πως έχουν ήδη γίνει εργαστηριακές μετρήσεις και δοκιμές για τους λόγους που μπορεί να προκάλεσαν την έκρηξη, ενώ οι πραγματογνώμονες αναμένεται να θίξουν και το κομμάτι των “human factiors”.
To «ποιος φταίει» είναι κάτι το οποίο ερευνάται από τα δικαστήρια, αλλά οι πραγματογνώμονες αναμένεται να διερευνήσουν τι έγινε και πώς συνέβη.
Επιπρόσθετα, οι πραγματογνώμονες έχουν διαπιστώσει πως υπήρχε εδώ και καιρό σοβαρό ζήτημα με τις επικοινωνίες στον σιδηρόδρομο, με ένα από τα βασικά συμπεράσματα να είναι ότι «δεν λειτουργούσαν» και αυτό είναι κάτι που «το γνωρίζαμε». Ενδεικτικά, οι ειδικοί αναφέρουν πως οι επικοινωνίες σε άλλα μέσα μεταφοράς, όπως είναι τα αεροπλάνα, έχουν άριστες ενδοεπικοινωνίες, ενώ στο τρένο δεν υπήρχε σχεδόν τίποτα, όπως αποδείχθηκε, ειδικά μέσα στις σήραγγες. «Στον ΟΣΕ δεν υπάρχει εγχειρίδιο έκτακτης ανάγκης», σχολίαζε χθες αρμόδια πηγή στο enikos.gr.