Με βάση τα όσα αποκάλυψε σε τηλεοπτική συνέντευξη ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, περιμένουμε την εξαγγελία – από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό μάλιστα – της επικαιροποιημένης σιδηροδρομικής γραμμής μέσα στην οποία εντάσσεται και η γραμμή Καλαμπάκα – Ιωάννινα- Ηγουμενίτσα.
Θυμίζουμε ότι προ ημερών και ο δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου, είχε επισημάνει ότι σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο για τα «Τρίκαλα του 2030» θα συζητηθεί το θέμα της σιδηροδρομικής επέκτασης προς Ήπειρο. Άρα, προφανώς υπάρχει μια προοπτική που μάλλον θα αποτελέσει και την τελευταία μας ευκαιρία για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης σιδηροδρομικής σύνδεσης για την περιοχή μας.
Ο κ. Καραγιάννης είπε από την πλευρά του πως «Εχουμε ωριμάσει τις συνθήκες και είμαστε πολύ πιο κοντά ώστε με την έλευση του πρωθυπουργού το αμέσως επόμενο διάστημα, να ανακοινώσουμε την πρόθεση της κυβέρνησης και για αυτό (σ.σ. μιλώντας για την επικαιροποίηση της μελέτης για τη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα). Επαναλαμβάνω όμως ότι εμείς ανακοινώνουμε κάτι για το οποίο είμαστε σίγουροι ότι έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, έχουμε βρει τους πόρους και ξέρουμε πως θα προχωρήσουν αυτές οι μελέτες. Λίγο υπομονή ακόμα και θα λυθεί και αυτό το τεράστιο ζήτημα για την Ήπειρο».
Αυτό βέβαια το σενάριο το ακούμε εδώ και χρόνια. Όπως επίσης θυμίζουμε ότι αποτελεί μάλλον χαμένη υπόθεση όλη η υποδομή για τη γραμμή Τρίκαλα – Γρεβενά που εδώ και δεκαετίες περίμενε μάταια τη διέλευση τρένου. Ας πάμε όμως στη σύγχρονη εκδοχή της βόρειας επέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής προς Ηγουμενίτσα, που εμπορικά τουλάχιστον φαίνεται να έχει μεγάλη σημασία και αν τελικά ευοδωθεί το εν λόγω σενάριο, αναμένεται να αλλάξει σημαντικά τη σιδηροδρομική σύνδεση με όλους τους προορισμούς για τον νομό Τρικάλων αναβαθμίζοντας τον σταθμό της Καλαμπάκας από τερματικό σε κόμβο.
Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε όμως σχετικά με το έργο;
Μιλάμε για ένα έργο με ορίζοντα εικοσαετίας από τη στιγμή της εξαγγελίας.
Η επικαιροποίηση της μελέτης για της νέα σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα είναι κόστους 15 εκατ. και μέρος της έχει καλυφθεί από το CEF στα τέλη του 2021.
Οι νέοι σταθμοί που προβλέπονται να κατασκευαστούν θα είναι ένας νέος σταθμός στην Καλαμπάκα και μετά Μαλακάσι, Μέτσοβο, Ιωάννινα (κλάδος της γραμμή προς την πόλη), Καστρίτσα (επιβατικός και εμπορευματικός σταθμός), Ανθοχώρι, Νεοχώρι, Ηγουμενίτσα.
Μένει η έλευση του Κ. Μητσοτάκη το επόμενο διάστημα σε Θεσσαλία και Ήπειρο, για να δούμε αν θα είναι όντως μέσα στον άμεσο σχεδιασμό η χρηματοδότηση του έργου ή θα χαθεί και αυτή η ύστατη ευκαιρία για τον νομό Τρικάλων και τη Δυτική Θεσσαλία, να μπει ουσιαστικά στον σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας αλλά και της Ευρώπης.