Από το 1987 όταν στην οδό Ζάππα άνοιξε το πρώτο του κατάστημα εμπορίας ανταλλακτικών αυτοκινήτων, ο Αιμίλιος Χριστάκος αγάπησε αυτή την δουλειά, αγάπησε το αυτοκίνητο, τόσο το οικογενειακό όσο και το επαγγελματικό.
Ποντάροντας στο μεράκι και την ειλικρίνεια πλέον έχει ανοίξει εδώ και 15 χρόνια το γνωστό πλέον κατάστημα που βρίσκεται στην οδό Τσιτσάνη. Εκεί μας υποδέχτηκε για να μας μιλήσει για τις συνήθειες των τρικαλινών οδηγών, την υψηλή ποιότητα παροχής υπηρεσιών από τα συνεργεία της πόλης όπως και για τα σεμινάρια που διοργανώνει αρχής γενόμενης από την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου με την συμμετοχή των μηχανικών αυτοκινήτων να είναι τεράστια.
Στην ερώτηση για το ποια η σχέση του τρικαλινού οδηγού με το αυτοκίνητό του είναι ξεκάθαρος: «Ο τρικαλινός οδηγός δεν αφήνει το αμάξι στην τύχη του… ειδικά το επαγγελματικό αμάξι. Αυτό το προσέχει διότι πρέπει να δουλέψει με αυτό, να ζήσει την οικογένειά του… δεν μπορεί να το αφήσει στην τύχη του. Άρα θέλει ποιότητα και καλή τιμή. Εκεί βασίστηκα και εγώ και θεωρώ πως αυτή είναι και η επιτυχία του μαγαζιού. Δηλαδή η ποιότητα στα ανταλλακτικά. Υπάρχει για παράδειγμα εργοστάσιο από το οποίο προμηθεύομαι ανταλλακτικά επί 33 χρόνια και δεν το αλλάζω.
Δεν έχω κανένα παράπονο από τον κόσμο… στηρίχτηκα από τον κόσμο ποντάροντας στην ειλικρίνεια . Τον πελάτη τον βλέπω σαν συνεργάτη αλλά έτσι και αλλιώς οι περισσότεροι που έρχονται εδώ είναι φίλοι μου οπότε ποιον να γελάσω;;;. Και στην τελική συντηρούμε 4 οικογένειες… πληρώνουμε την πολιτεία, ΔΕΗ, ΟΤΕ ενοίκια… είναι τεράστια έξοδα.
Θεωρεί πως το ίντερνετ δεν παρέχει τις πληροφορίες που θα έπρεπε να έχει ένας πελάτης. Θεωρεί πως η ασφάλεια ενός ανταλλακτικού είναι πάνω απ’ όλα και αυτό επιδιώκει και ο ίδιος στις πωλήσεις του: «Στο ανταλλακτικό προσέχω να δώσω την καλύτερη ποιότητα αλλά και σε καλή τιμή. Υπάρχουν ανταλλακτικά φθηνά αλλά εγώ θα προτιμήσω ένα προϊόν που θα βάλω και στο δικό μου αυτοκίνητο. Δεν θα δώσω σε πελάτη μου να βάλει ανταλλακτικά τα οποία δεν τα θεωρώ ποιοτικά.. δεν θα αφήσω να βάλει το παιδί του σε ένα αυτοκίνητο που δεν είναι ασφαλές. Ο κόσμος είναι απληροφόρητος στα ανταλλακτικά… και κάνει το λάθος να μπαίνει στο ίντερνετ και παίρνει λανθασμένες γνώσεις πολλές φορές. Πρέπει να προστατεύσεις τον πελάτη σου… να σκέφτεσαι πως ο άνθρωπος βάζει την οικογένειά του στο αυτοκίνητο και πρέπει να είναι καλά συντηρημένο. Ο επαγγελματίας να κάνει την δουλειά του με ασφάλεια… όχι να μείνει στον δρόμο ή – ακόμη χειρότερο – να πάθει κάποιο ατύχημα.
Το κόστος των ανταλλακτικών είναι ένας βραχνάς για όλους και σίγουρα και για τον ίδιο καθώς ο έμπορος δεν είναι αυτός που διαμορφώνει τις τιμές: «Τα ανταλλακτικά είναι στο 24% του ΦΠΑ… δεν υπάρχει κάποια ειδική κατηγορία για παράδειγμα τα αγροτικά αυτοκίνητα. Είναι απαραίτητο το ΦΠΑ στο κράτος αλλά επιβαρύνει πολύ τον πελάτη. Δεν μπορείς να φορτώσεις όλο το κόστος στον καταναλωτή. Προσωπικά πιστεύω ότι θα έπρεπε το ανταλλακτικό που προορίζεται για τον πρωτογενή τομέα, να έχει μειωμένο ΦΠΑ. Όμως το κράτος δεν έχει κατέβει στα χαμηλά στρώματα να μιλήσει με εμάς. Ο κάθε άνθρωπος που κυβερνά πηγαίνει στον μεγάλο εισαγωγέα, δεν ήρθε κάνεις στη βάση. Παλιά έκανες ένα σέρβις με 100 ευρώ και τώρα θες 400. Δεν έχει ανέβει ούτε ο μάστορας ούτε ο Χριστάκος… Τα υλικά έχουν ανέβει που δυστυχώς τις τιμές τους τις ελέγχουν άλλοι».
Πιστεύει πως ένα καλά συντηρημένο αυτοκίνητο είναι ασφαλές καθώς εδώ και χρόνια τα αυτοκίνητα διαθέτουν πολλά συστήματα ασφαλείας: «Η λεγόμενη «παλιά τεχνολογία» ισχύει ακόμη. Όλα τα αμάξια είναι ασφαλή εφόσον συντηρηθούν σωστά, Δεν υπάρχει κακό αυτοκίνητο πια. Όλα έχουν σύγχρονα συστήματα ασφάλειας. Για παράδειγμα ένα μοντέλο του 2005 έχει την ίδια τεχνολογία με ένα μοντέλο του 2015. Έχει ABS, έχει traction control, έχει υδραυλικό τιμόνι… έχει τα πάντα. Η τεχνολογία που έχουν σήμερα τα αυτοκίνητα από το 2005 και μετά είναι η ίδια. Η ψυχή του, η καρδιά του και η σκέψη του. Παλιό το αμάξι σαν κατασκευή ναι… αλλά σαν τεχνολογία της βασικής οδηγικής συμπεριφοράς είναι η ίδια».
Κλείνοντας, ο κ. Χριστάκος μιλά για τα συνεργεία των Τρικάλων τα οποία θεωρεί πως παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Εξάλλου η ανταπόκριση των μηχανικών για το σεμινάριο της ΚΥΒ στα Τρίκαλα που διοργανώνει ο ίδιος, είναι τεράστια: «Έχουμε πραγματικά πάρα πολύ καλά συνεργεία στα Τρίκαλα. Η πλειοψηφία των μηχανικών έχουν πολύ καλές γνώσεις, παρακολουθούν σεμινάρια ζητούν να μάθουν πράγματα… Σας διαβεβαιώνω πως τα συνεργεία μας είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο. Εμείς σε λίγες ημέρες θα κάνουμε ένα σεμινάριο για τα νέα προϊόντα της ΚΥΒ… και μέσα σε μια δυο ημέρες είχαμε σχεδόν 100 τηλέφωνα μαστόρων για να το παρακολουθήσουν. Γι’ αυτό ο τρικαλινός να έχει εμπιστοσύνη στο τρικαλινό συνεργείο, στον τρικαλινό μάστορα. Υπάρχουν μάστορες που βλέπουν το αμάξι του πελάτη σαν δικό τους. Σε άλλες πόλεις που είναι απρόσωπα τα πράγματα… δεν ισχύει πάντα αυτό».