Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας και περιγράφει μία κατάσταση συστηματικής επιθετικής συμπεριφοράς με σκοπό την πρόκληση στο θύμα αρνητικών συναισθηματικών αντιδράσεων.
Η διαιώνιση και μη έγκαιρη και σωστή αντιμετώπιση της σχολικής βίας έχει αρνητικά αποτελέσματα στην ταυτότητα και στην ιδιοσυγκρασία τόσο του θύτη όσο και του θύματος. Η αντιμετώπιση του θύτη ως παρεκκλίνων άτομο παγιώνει τέτοιες συμπεριφορές στο σχολείο ενώ η μη έγκαιρη προσφορά βοήθειας στο θύμα μπορεί να επιφέρει προβλήματα κοινωνικής προσαρμογής και απομόνωσης, συναισθηματικές και διαπροσωπικές διαταραχές με ολέθριες πολλές φορές συνέπειες.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο είναι λοιπόν πολυδιάστατος και σημαντικός. Πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση και με την κατάλληλη χρήση εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών πρακτικών και τεχνικών μεθόδων να ενισχύσει στους μαθητές την αυτοπεποίθηση, την αυτοεκτίμηση και την συνεργατικότητα οικοδομώντας σχέσεις αναγνώρισης και κοινής αποδοχής του άλλου.
Σε πολιτειακό επίπεδο, το Υπουργείο Παιδείας γνωρίζοντας τη δυναμική του φαινομένου και τις σοβαρές επιπτώσεις στην σχολική και κοινωνική ζωή των μαθητών έχει προβεί σε εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις προσβλέποντας στην εξάλειψη του φαινομένου. Αρχικά καθιερώθηκε η 6ης Μαρτίου ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού αποσκοπώντας στην ευαισθητοποίηση και γνωστοποίηση του φαινομένου στους μαθητές με την ενεργό συμμετοχή τους μέσα από διάφορες δράσεις και συνεργασίες με κοινωνικούς φορείς .
Επίσης, στο ωρολόγιο σχολικό πρόγραμμα το υπουργείο ενέταξε τα εργαστήρια δεξιοτήτων που περιλαμβάνουν προγράμματα που αφορούν στα ανθρώπινα δικαιώματα, ενίσχυσε τις σχολικές μονάδες με ψυχολόγους και θέσπισε το Σύμβουλο Σχολικής Ζωής αποσκοπώντας στη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.
Επιπροσθέτως στα προσεχή σχέδια του υπουργείου είναι η συγκρότηση ομάδων κρούσης και η λειτουργία δικτύου δράσεων προκειμένου να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά αυτό το κοινωνικό φαινόμενο.
Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι το φαινόμενο της σχολικής βίας είναι πολυδιάστατο και για την ανακάλυψη των αιτιών του όσο και για την αντιμετώπισή του πρέπει να συμβάλλουν τόσο το κοινωνικό και οικογενειακό περιβάλλον. Οπότε στόχος και μέλημα όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι να συνδράμει για τη δημιουργία ενός ασφαλούς σχολικού χώρου, μέσα στο οποίο θα αναπτύσσονται οι προϋποθέσεις υγιούς κοινωνικοποίησης, αλληλοσεβασμού και συνεργατικότητας.