Συναδέλφισσες-συνάδελφοι,
τις τελευταίες ημέρες γινόμαστε όλοι μάρτυρες μιας πρωτόγνωρης κλιμάκωσης αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων από πλευράς της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας.
Έτσι, στο σισύφειο για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς άγος της καθ’ όλα-κατά το υπουργείο πάντα-λειτουργούσας σύγχρονης ΕξΑΕ, προστέθηκε εσχάτως ο οικονομικός προϋπολογισμός του 2021 και το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Σε ό,τι αφορά τηνΕξΑΕ, οι εκπαιδευτικοί έχουμε δηλώσει σε όλους τους τόνους και με όλους τους τρόπους ότι η δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη είναι ο μόνος τρόπος για τη διεξαγωγή της διδακτικής διαδικασίας ολοκληρωμένα και ισότιμα για όλους τους μαθητές και καλούμε για πολλοστή φορά το υπουργείο, έστω και τώρα, να προχωρήσει στην άμεση υλοποίηση των μέτρων που οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες εδώ και μήνες ζητούν για τη διασφάλιση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων, δηλαδή:
- Μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές.
- Άμεσους, μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών της εκπαίδευσης με εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό σε όλες τις δομές της.
- Άμεση κρατική χρηματοδότηση για πλήρη κάλυψη των αυξημένων αναγκών σε μέσα προστασίας και καθαριότητας (δωρεάν μέσα ατομικής προστασίας όπως μάσκες, αντισηπτικά κλπ.).
- Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
- Προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας για να καλύψουν πλήρως τις αυξημένες ανάγκες λόγω covid-19,
ώστε αμέσως μετά την περίοδο των γιορτών η εκπαιδευτική κοινότητα να επιστρέψει με ασφάλεια στον φυσικό της χώρο.
Σε ό,τι αφορά τον οικονομικό προϋπολογισμό, για ακόμη μια φορά προβλέπει περαιτέρω μειώσεις δαπανών για την Παιδεία και την Υγεία, αναδεικνύοντας, με τον πλέον εμφατικό τρόπο, ότι δεν υπάρχει πολιτική πρόθεση να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή υγειονομικά επαναλειτουργία των σχολείων, αποτελώντας, ταυτόχρονα, απόδειξη μηδαμινής αίσθησης κοινωνικής και πολιτικής ευθύνης για τις συνθήκες που επικρατούν στο δημόσιο σχολείο (ανεπάρκεια μέσων στήριξης μαθητών και εκπαιδευτικών με ελλείψεις σε τεχνολογικά μέσα, ίντερνετ, ανυπαρξία πρόβλεψης εκπαιδευτικού υλικού προσαρμοσμένου για εξ αποστάσεως διδασκαλία, καμία συζήτηση για αναπροσαρμογή της ύλης κλπ.) και οξύνοντας, ακόμα περισσότερο, τις προϋπάρχουσες μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες των μαθητών. Απαιτούμε:
- Αύξηση δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.
- Αύξηση δαπανών για την Υγεία και την Κοινωνική Ασφάλιση.
- Πρόβλεψη δαπανών για την αντιμετώπιση της πανδημίας τόσο από πλευράς εξοπλισμού όσο και παροχής σύνδεσης ίντερνετ κλπ. σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
- Πρόβλεψη δαπανών για επαναλειτουργία των σχολείων με όρους και προϋποθέσεις διασφάλισης της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών.
Στο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση με το οποίο επιδιώκεται μεγαλύτερη στροφή στην πρόωρη κατάρτιση για φθηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό χαμηλής εξειδίκευσης, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. συνεχίζει την αντιεκπαιδευτική της πολιτική με τα άρθρα114 και 123.
Το άρθρο 114 εισάγει νέο, παράλληλο, τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών με «τοπική πρόσκληση ενδιαφέροντος» από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης με κατάρτιση πινάκων σε τοπικό επίπεδο-και ενώ προβλέπεται ήδη από τον νόμο η δυνατότητα ειδικής πρόσκλησης, σε κεντρικό επίπεδο, για περιπτώσεις σχολείων που δεν καλύπτονται από αναπληρωτές μέσα στη χρονιά-παραβιάζοντας κατάφορα τους πίνακες που έχουν δημιουργηθεί και συνεχίζοντας μεθοδικά το ξήλωμα των εργασιακών σχέσεων και των διαδικασιών πρόσληψης, κάτι που ξεκίνησε με τη θεσμοθέτηση 3μηνων συμβάσεων αναπληρωτών, για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης. Απαιτούμε:
- Τη συνολική απόσυρση του νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση.
- Την κατάργηση του Ν. 4589/19 (προσοντολόγιο), του 4692/20 και του άρθρου 35 του Ν. 4722/2020 όπου προβλέπεται ο θεσμός των 3μηνων συμβάσεων αναπληρωτών.
- Μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών για την κάλυψη όλων των αναγκών αποκλειστικά με βάση τις θέσεις του κλάδου.
Με το άρθρο 123 κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, «καταργούν» τον αιρετό από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και διορίζουν όποιον τους αρέσει. Είναι πρωτοφανές στα χρονικά της δημοκρατίας, η κυβέρνηση (η εργοδοσία δηλαδή) να αποφασίζει ποιοι θα είναι οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, έπειτα από την αναγκαστική παραίτηση των εκπαιδευτικών που σέβονται τις αρχές της δημοκρατίας και δεν αποδέχονται τον τίτλο του αιρετού με βάση «εκλογές» που, επί της ουσίας, δεν πραγματοποιήθηκαν. Αγνοούν, το γεγονός της συντριπτικής αποχής των εκπαιδευτικών από τις εκλογές-παρωδία που πραγματοποίησαν και εκθειάζουν ως «επιτυχία» το ποσοστό συμμετοχής του 5% αυτών που συμμετείχαν, τη στιγμή που το ποσοστό συμμετοχής άγγιζε τα τελευταία χρόνια το 90%. Άραγε θα πανηγύριζαν αν υπήρχε το ίδιο ποσοστό συμμετοχής στις εθνικές εκλογές;
Καλούμε την κυβέρνηση, έστω και τώρα την τελευταία στιγμή, να θέσει τέλος στον αντιδημοκρατικό της κατήφορο και να αφουγκραστεί, επιτέλους, το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για:
- Παράταση της θητείας των νυν αιρετών (μέτρο που εφαρμόζεται ήδη για τα όργανα διοίκησης όλων των συνδικαλιστικών οργανώσεων εξ αιτίας της πανδημίας).
- Διεξαγωγήτωναρχαιρεσιών για την ανάδειξη αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια δια ζώσης, όταν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.ΤΡΙΚΑΛΩΝ